Jak zadbać o siebie w ciąży

Ciąża to czas ogromnych przemian. Każda przyszła mama wie, jak ważne jest wówczas zadbanie o zdrowie fizyczne oraz psychiczne – w końcu bierze ona odpowiedzialność nie tylko za siebie, ale również za rozwijające się w niej nowe życie. Poza delikatną aktywnością fizyczną, zbilansowaną dietą, korzystaniem ze świeżego powietrza i unikaniem stresu, bardzo ważne jest również dostarczanie sobie witamin i mikroelementów.

Korzystne może okazać się również uzupełnianie codziennych posiłków o specjalne probiotyki dla kobiet w ciąży. Te wyjątkowe, pożyteczne bakterie uzupełniają mikrobiom człowieka w przewodzie pokarmowym. Przyszłe mamy, które przyjmują probiotyki w ciąży powinny także sprawdzić, czy w składzie suplementu znajduje się witamina D. Jest ona wyjątkowo cenna, ponieważ wspiera prawidłowy rozwój kości i mięśni oraz układ odpornościowy.

Po pierwsze: mniej stresu

         Stres nie służy nikomu, jednak przyszłe mamy powinny unikać go szczególnie. Najważniejsze, aby zdrowo go redukować np. przez praktykowanie jogi dla ciężarnych, spacery, wysypianie się czy słuchanie relaksacyjnej muzyki.

Skuteczne są również techniki relaksacyjne, takie jak głębokie oddychanie, które polega na angażowaniu nie klatki piersiowej, lecz przepony. Metoda ta sprawia, że organizm jest lepiej dotleniony, więc spada również poziom stresu. Oddychanie przeponą można również łączyć z aromaterapią lub muzykoterapią, które potęgują uczucie relaksu.

Po drugie: dieta

         Każda przyszła mama wie, że zbilansowana, zdrowa dieta jest podstawą zdrowia. Przede wszystkim powinna być ona bogata w kwas foliowy, żelazo, witaminę D3, jod i kwasy tłuszczowe DHA. Kobiecie w ciąży służą produkty zbożowe z pełnego przemiału, nabiał, surowe warzywa i owoce oraz źródła białka.

Powinna ona za to unikać produktów przetworzonych, niezdrowych tłuszczów, nadmiaru cukru oraz soli. W diecie przyszłej mamy nie powinny być również pominięte probiotyki. W ciąży bardzo ważne jest wspieranie mikrobiomu, bo aż 70% komórek odpornościowych znajduje się w jelicie.

Po trzecie: suplementacja

         Probiotyki dla kobiet w ciąży są dostępne praktycznie w każdej aptece. Jaki probiotyk w ciąży wybrać? Przede wszystkim w jego składzie powinny znaleźć się zarówno bakterie probiotyczne jelitowe, jak i ginekologiczne. Ich połączenie uzupełnia mikrobiom, który w wyniku zmian immunologicznych i hormonalnych jest znacznie uboższy niż przed ciążą. Kobiety, które przyjmują probiotyki w ciąży, powinny również zwrócić uwagę, czy w ich składzie jest witamina D, która wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, właściwy rozwój kości i zębów, oraz prawidłowe funkcjonowanie mięśni.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ